En bra blåsig höstvecka

Vilken träningsvecka det varit, och det är ändå två dagar kvar. Spinningen är igång för fullt + cykelpendling två dagar + tusen meter bröstsim i tisdags. Ja, armen funkade perfekt för simning - en av tvillingrna går på simhopp, och då tänkte jag testa om armen ville. Och det ville den. Simmade som en amputerad humla, men inte sämre än vanligt... Men det är gött i kroppen efter, inget slitage ingen träningsvärk

Var hos sjukgymnasten i onsdags också, och allt verkar ok med armen, fick lite nya övningar för att bygga upp muskler och rörlighet, framför allt ut från kroppen i sidled, övningar jag inte fått göra innan. Grym träningsvärk på kvällen. Men vi får ta det step by step.

Spinning i tisdags, lunch-spinning onsdag (med pastor Allan), extrapass i går torsdagkväll och seniorerna i dag fredag. Och i morgon blir det nog både cykel och spinning. Vädret ska ju bli bra, men kallt, + att FRiskis inviger nya lokaler på A6-området i morgon, och jag har bokat mig o Malin på första spinnpasset. Kanske får hoppa över det om benen inte bär. Får mingla lite i stället.

Har varit lite lugnare på jobbfronten denna vecka - mellanvecka tack o lov!

Det enda som spökar är vänster vad som  fick en sträckning i lördags på löppasset. Det blev bättre för var dag ända till i går, då jag nog stretchade sönder nått igen. Känns inte när man cyklar i alla fall, så det får gå i morgon.

Ska nog inviga mina överdragsstrumpor då som jag fick av Jern-Henrik. Lite old school.

Må!

2011-09-16

Gränna-grus

I lördags körde vi mot Gränna  redan kl 8 på morgonen. En ganska vanlig tur, kan man tänka, om man är boende i södra Vätterbygden. Men detta blev inte en vanlig tur. I stället för den vanliga gamla E4:an tog vi småvägarna ut på hårt packade grusvägar. 95% procent av gruset var hårt och platt som betong. Och det rullade så fint. Även om hjulen inte är gjorda för grövre grus, märker man hur kolfiberramen bjuder på fin dämpning och komfort.

ca 4 mil grus och ingen punktering på tre timmar o fyra gubbar. Om man vågar så öppnar sig ett helt nytt vägnät, och det finns massor att upptäcka precis in på knuten.

Vi körde över Hillinge, Vättershus och till Gränna golfbana där fika intogs. Hem gick på asfalten, men en väg öster om gamla E4:an. Vi tog in vid Butiken på landet och landade på vägen mellan Ölmstad och Bunn. Också länge sedan jag cyklade denna kuperade väg. Testa den. Kul

Förövrigt funkar arman bra nu i de flesta lägen, men det smärtar också mycket. Cyklingen går dock bra. Ska till sjukgymnasten i övermorgonoch ortopeden nästa vecka. Får se vad de säger.

Nu väntar cykelpendling hem från Jönköping, frågan är vilken väg.... cyklade nog 9 ggr uppför södra Kleva förra veckan, det kändes lite tjatigt... Vi får se.

Börjar också bli dags att tänka på vintercykel o skärmar mm, vore kul med en ny, för första ggn på 16 år!!!

hörs,

2011-09-12

Arma jag...

Borde ju ha tid att blogga när man inte cyklar var dag, kan man tänka....  Men armen funkar faktiskt väldig bra att cykla med. Förra vecka var jag med de farliga pojkarna ute, och de va inte så farliga, förutom fenomenet Niklas Bjarnegård. Hängde med bra uppför tycker jag, på platten är det lite kvar till det fina vridet från i våras, och det återkommer nog inte mer denna säsongen. Men jag ska cykla så mycket som går för det är vackert att cykla på hösten.

MTB är inte o tänka på tyvärr, för stötarna hugger som knivar i armen och lär så fortsätta ett bra tag till. Men jag cyklar på mtb:n tillvardags för att den är så skön. Har köpt en lång gummisnodd som jag tränar armen med hemma om kvällarna. Har fått lite övningar av sjukgymnasten som jag ska köra. Kan ju bli riktigtmusklig till våren....

Spinningen är igång även om jag fick leja bort ett pass förra veckan för jag hade lite svårt att ståcykla. Men i fredags o igår körde jag för fullt och det går bra. Motionärerna gillade blandningen Beethoven+Beatles.

Och så var det det där med Vätterrundan.... ska man satsa ett år till? Känns faktiskt väldigt inspirerande just nu, så jag har redan anmält mig till en av snabbgrupperna nästa år. Ingen säsong blir som man har tänkt sig har jag märkt, detta år mer än någonsin, men jag är jävligt nöjd med det som varit i år även om jag körde armen i hjulet liksom. Vet hur mycket jag behöver träna för att komma upp i samma form nästa år. Ska lägga en bra grund även nästa år. Men kommer tillbaka till det när jag vet hur.

Lokala Hammarrundan gick av stapeln i helgen och det gick fortare än någonsin, i bästa fall hade jag nog kunnat köra med huvudklungan om formen varit intakt, men ändå tveksamt. Min bästa tid på de 6 varven (12 km) är 1.51 och nu var de ytterligare 4 minuter snabbare.

Idag blir det bara lite högintensiv pendling: jkpg-huskvarna. Kunde gärna bli lite bra väder som öppnar för långtur på lördag morgon.