Het film

När kölden lockade mindre och jag rekordsovit ända till klockan halv 8, så stod valet mellan att inte spinna eller spinna på hemmahojen jag köpte från Friskis för ....typ två år sedan. Har dock inte använt den mycket, förrän efter jag bröt handleden i somras. (Den var också utlånad ett halvår till en fotledsfrakturerad kompis.)
 
Tänkte att jag skulle kolla på en film samtidigt och riggade snabbt datorn med en fransk långsam film jag hittade i dvd-hyllan. Den var så seg att jag aldrig ändrade motståndet som var satt ganska tungt sedan jag spann för två veckor sedan. Ställde mig upp och drog sakta runt pedalerna och där blev jag stående en dryg timme. Som en riktigt seg klättring, långt ifrån att gå på max. Blev sakta svettig, med pulsen på behaglig nivå. väntade att filmen skulle gör samma.
 
När timmen gått körde jag några snabba attacker, fortfarande stående, och drev upp pulsen. Blev väl fyra ryck tror jag sen började resten av huset vakna. Så då klev jag av och pausade filmen. Kändes som rätt annorlunda belastning. Men som stadens triathlet-guru Christian Kirchberger sa någon gång: "det gäller att inte vänja kroppen vid något."  Får väl se det så.
 
Brukar ju känna på svänghjulets kant om det blivit ngt varmt av motståndet. Som den enda måttstocken på om jag tagit i. Klart värmerekord! Det var bara filmen som aldrig hettade till.
 
Skönt att förkylning släppt greppet, har tagit det medvetet lugnt i nästan två veckor. Får se om jag vågar mig till Strutsabacken och springa stavintervaller uppför i morgon. Det är ett gäng som brukar ägna sig åt detta på måndagar,  vi får se.
 
Adios.

2013-12-08






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: