Min vägöppnare

Har nu rullat på min hemmabyggda CX i snart två månader, och det har varit ett grymt lyft. Det känns som en räcer, men är framkomlig som en mtb. De sista tre helgerna har bjudut på 5-timmarsturer, med upptäckarglädje på miltals av grusvägar som jag aldrig satt min fot på tidigare, lika lite mina hjul. Lite får vi tack vädret oxå, eftersom det inbjudit till längre turer bortom nästgårds. Man är inte lika sugen att åka hur långt bort som helst på vintercykeln, om det är kallt, o risk att bli stående och frysa i ett ofrivilligt dike.
 
Sen är du ju lite psykologiskt stärkande att åka på nabbade däck, när alla andra åker slätt på räcern redan. Blev en storklunga som åkte på gamla E4:an i lördags, men H och jag svängde av i Byarum och åtminstone jag fick mig en ny väg till livs, förvisso inte grus denna gång. Norr om Fengen kom vi ut, för vidare transport via Ödestugu och grusvägen om Tenhultasjön o Carlforsbruk.
 
Förra lördagens 5-timmarstur renderade mig svåra "Henrikben" Men även upphovsmannen sade sig sliten dagenn därpå. Så man får vara nöjd med det. Jag har gjort söndagen till helgad vilodag, med lätt cykling eller vedhuggning, de senaste veckorna. Ett par lunchpass har klämts in, och i torsdags gav jag mig själv onda ben  på bara drygt en timme i backarna i Huskvarna. Det finns lite mer att bearbeta alltså....
 
Fick också en fin tröja av Philip Willners i lördags (min skateboard-broder), första prototypleveransen av Gotland-360:s tröjor. Gillar loppet och gillar tröjan. Byxorna hoppade jag över, för jag är så ortodox att jag alltid kör i svarta hosor.
 
 
 
 
Igår måndag blev det en go tur med Friskis-gänget, och vi hade grymt fin gruppcykling på de flacka partierna, men lite svårare att hålla ihop oss nerför o uppför. Ialla fall på slutet av rundan. Men vilket väder vi fick, lite mulet o grått hela dagen, så sprack det upp lagom tills vi tog svängen om Ramsjön. En mycket uppskattad tur, vad det lät som av de glada utroppen från klungan att döma.
 
 

I morgon onsdag väntar spinning med morgonpojkarna inne i Jönköping. Lite blandade känslor att cykla in till stan halv sju, men när man väl sitter på hojen är det bara skönt. Sätter mig på mitt Friskis-kontor resten av förmiddagen, det vill säga Friskis musikrum, som inte används speciellt mycket nuförtiden. Så länge det finns nät går det att jobba.
 
hoj!
 
 
 

2014-04-08






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: