Ääääntligen kom jag ut i värmen.

Så var då värmen här och jag har inte cyklat på hela veckan. Har varit på väg ut alla dagar, men lyckats fastna på något. Har hoppat över morgoncyklingen, för jag ska ju cykla på senare.... men ikväll klämde jag in 1,5 timmars tur med lite backiga intervaller som vanligt när jag kör själv, inte så planerat, inte så organiserat, men jag är nog inte, och kommer inte bli, den typen som gör träningsschema och statestik. Jag vet att jag borde cyklat mer... Det är ont om dagar i april och jag hade behövt ett par hårda körningarr till denna vecka. För att växla upp tempo. Helgens turer var lite tillräckliga.

Och imorgon låååångfredag drar vi till Skåne och Ven. Tar med cyklar, men man kör inte några tretimmars pass på den ön, tyvärr. Men en timmes ride är lugnt att få till något vettigt på. Korta backar finns många + några långa rakor. Ja ni känner ju visan om flickan från Backafall....



Räcern är med, för jag planerar att åka till Danmark och köra ett motionnslopp i Slagelse med Christoffer-kompis. När då? På annandagen.  Slagelse är tydligen vänort till Huskvarna.

Veckan har ju inte varit helt bortkastad, för jag har åkt skateboard tre kvällar i rad, även i kväll efter cyklingen. Faktiskt samma muskler man använder för att sätta fart på brädan i den runda fina betongpoolen. Så cykla är inte bästa uppladdningen. Dessutom behövs det lite mer känsla i benen, när man skatar, inte bara höga mjöksyratröskel.

Skate är kul att återupptäcka, det roligaste jag visste  från 4:e klass till jag var 25 år, sedan mest sporadisk åkning varje år. Men när nya betongparken nu kommit i Jönköping (efter 30 års väntan) är det svårt att hålla sig borta. Synd bara att det konkurrerar med det nya intresset, på två hjul. Helt klart är att skaten sliter på lederna mkt mer.  I kväll lyckades jag dessutom göra utslag på richterskalan med ett tungt fall så stjärnorna dansade  och luften hakade upp sig. Får se hur det känns i morgon...

Som sagt, hoja så mycket ni kan, kort o hårt är bättre än långt och segt. Om det inte är riktigt låååångt, men det har sällan jag tid med. Hårda två timmarspass med lite blandade  intervaller funkar bra för min del. Sen får man väl klämma in något längre på helgen. 

Hej o hoj,




2011-04-22






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: