Premiär!

I dag händer det mycket, ska göra två intervjuer på helt olika platser, kl 11 i Aneby, kl 1 i Habo. Blir lite körigt. Sen ska jag försöka premiärcykla med racern oxå på riktigt. Vädret ser lovande ut. Ingen vind o massor av sol. Får förbereda kvällsmaten innan jag ger mig ut, det är ju mörkt kl halv 7 så det blir inte jättesent. Nästa vecka sommartid, då kan man cykla en timme till om kvällarna i ljus.

I går var det dags för veckans nyckelpass på spinncykeln - dubbelpasset i Huskvarna. Kände mig seg på morgonen, men hade sovit som en stock. Laddade med en näve jordnötter+banan+en kopp kaffe, vilket hör till ovanligheterna i mitt liv. Benen vaknade direkt på seniorpasset, som går i lite lugnare tempo. Jag mötte med tungt motstånd och bra vrid.

Intevallpasset gick i samma fröjdens tecken, benen kunde ösa på, och kraften kom tillbaka. Så kände jag inte förrän i maj förra året. Lite tidigt nu, men förhoppningsvis ett gott tecken. Förra veckans relativa vila var nyttig. Allt gick i Sllooooww mmoootioon då.



Idag fyller vår egen "Bernt" 60 år. Förra året trodde jag att han bara var i början av de femtio. Men så var inte fallet. Bernt är en av de starkaste cyklisterna i stan när det gäller tempokörning, men kör brallorna av de flesta 25-åringarna även uppför. Har bra placeringar i SM o NM i sin åldersklass. De senaste vårarna har jag haft Bernt lite som formkoll. Kan man nästan hänga med Bernt, så är man i mycket god form.

Skulle jag vara så snabb även när jag fyller 60, vore det fantastiskt. Tur att jag har några år på mig att träna till dess. Grattis Bernt!

2012-03-21




Anonym

Tack så mycket.Var ute en sväng idag,gick väldigt tungt var det nu beror på!

2012-03-21 18:28:06
Bernt Malmberg

Tack så mycket!Var ute en sväng idag,gick trögt vad det nu beror på!

2012-03-21 18:31:13


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: