Torsdag- idag vila...

Är grymt trött o sliten idag. Igår föll jag nästan av spinncykeln på morgonen. Körde som vanligt denna vinter med morronpojkarna mellan 7-8, sedan väntade ett gäng lärare från en av stadens gymnasieskolor på en genomkörare. Först alltså ett intervallpass, sedan ett medelpass. Detta med endast en halv tallrik müsli som botten. Hann inte ens få i mig en banan emellan.

Intervallerna har ju visat sig mycket bra oavsett målgrupp och egen ork. Tydlig struktur och full kontroll på effektuttaget. Medelpasset - mitt eget - spelade mig sålunda ett spratt och på tredje sista låten höll jag på att härdsmälta, fick helt enklet starta om näst sista låten två gånger för att sansa mig.

Frankrike, 2 timmar från Nice och Medelhavet mars 2009.

Är riktigt sliten, med ömmande lårmuskler. Händer inte så ofta nu för tiden. Ska försöka simma med Pelle i eftermiddag; brukar vara som balsam att få plaska lite.

I eftermiddag ska jag också vara med och starta upp en helt ny träningsgrupp på Friskis. En kom-i-gång grupp med 25 pers som bestämt sig för att börja röra på sig, men som tidigare av olika anledningar haft långt till rörelse o goda vanor.

Om nu dubbelpass på spinncykeln är en föredömlig god vana....

2012-03-08






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: