Tränat på att vila

Förra veckan bjöd på bra träning. Träning på vila och återhämtning. Måndag, torsdag och lördag höll jag mig i stillhet. Däremellan mest spinning och ett litet löppass i fredags. Har en tanke att hålla igång springet hela våren, lite sugen på att anta utmaningen ärva en biljett till Göteborgsvarvet. Söndagen snurrade jag runt jönköpingstrakten i lite drygt tre timmar. Kallt och varmt om varandra.

Nuvarande platsinnehavare brukar springa på 1,40 nått och jag får inte springa långsammare, för då trillar han längre ner i startfältet. Borde inte gå, men jag kan ju vara rätt envis. Och har ju sprungit rätt flitigt hela hösten, egentligen sedan ja bröt armen i somras. Behöver inte bestämma mig än....

Vilodagar är rena dopingen. En dags återhämtning gör underverk ända in i kromosomspiralerna. Lättare att tillgodogöra sig nästa träningspass, lättare att ge allt igen. Kraften flödar till fullo.

Rekommenderas!

Förövrigt: det är bara ca 100 dagar kvar till Vätterrundan. Dags att bestämma sig hur den resan ska bli. Är det första gången du cyklar och ganska ny på träningshojen, är det hög tid att komma ut på vägen. Rekommenderar cykelpendling till och från jobb eller annat. Med lite disciplin kan det bli många mil på hög intensitet i veckan. Dessutom två träningspass per dag, om än korta, men det gör susen.
Fortfarande lite kallt att cykla ute kanske någon tycker, men ska man bara köra någon mil, hinner du knappt bli kall. Bara varm och snabb.

Återkommer om detta.

2012-03-06






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: