Den gröna får sitta på ett halvår till.

Det blev en skön avslutning på Jönköpings lokala Pro Tour i kväll. Den gröna tröja var ju redan säkrad sedan ett par veckor och man kunde attakera lite mer huvudlöst, vilket jag gillar. Lite mer Joe Dalton liksom. 
 
Efter sommaren har det varit ganska tufft. Gurra "Milkman" har satt press på mig vareviga onsdag så då har jag fått vara lite mer beräknande än vad jag egentligen är med min cykling. Det ska vara lekskola. Förrförra onsdagen krigade vi så hårt att det var målfoto på två plattspurter - men vi tog var sin.
 
Är lite förvånad att de gamla gubbenen är så snabba. Tackar mina seniorspinnare för det, tungt och långsamt ska det vara.
 
Nästa vecka blir det Pro Tour-avslutning på Matvarufabriken med mat o cykeltjat kl 18.30. Alla välkomna
 
 
Benen känns fortfarande OK men cykeln var sig inte lik i kväll sedan min "car & tar taste" i måndags. Vänster sadelstag har fått sig en rejäl bonk, där den vita Saaben körde undan bakhjulet.  Fälgarna hade Sportson vackert riktat upp, men det hjälpte inte för både fram och bak har fäljbanan fått bucklor som rycker o drar när man lägger an bromsarna lite medelhårt. Synd.
 
Det är sköra instrument dom där hjulen, och jag körde  hårt in i en sån där hög betongkant med framhjulet och bakhjulet kasade o krasade  mot asfalten sidledes så däck o slang krängde av.  På nått konsigt sätt höll jag mig på cykeln ända fram till den höga trottoaren och jag voltade och landade på fötter bredvid cykeln. En liten skråma på fotknölen endast. Puh!
 
Den unge föraren blev helt paralyserad, rädd och ångerfull. Fick skjuts ned till Sportson, men behövde nästan hålla ratten åt honom. Dags att plocka ner den nya Crescenthojen jag har hängande i taket på Sportson.
 
 

2012-09-06






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: