Löven leker följa John.

 
Hösten drar i bromsen - på cykeln alltså!
 
Efter en riktigt grym cykelsäsong som började redan innan jul förra året, är det dags att varva ner lite, dra ner på intesiteten, sänka farten. Neeeej inte sluta cykla men hitta en annan lunk.
 
Lägga på de tjockare däcken, ha med sig lite mindre att äta, vatten i flaskan - den ena och enda! Först och främst är jag nöjd med att inte varit sjuk, förkyld eller influensad på hela året (låt det komma nu). Inga skador, förutom ett lite ömmande vänsterknä när jag kört som tyngst. Men detta är borta sedan en dryg vecka helt.
 
Tog säsongen första löppass i lördags och det känns i cykelfiléerna, även idag onsdag. Får ta anpassningen successivt. Ska försöka väcka min 16-åring samtidigt. Han säger att han ska cykla halvvättern nästa år, så vi får börja från grunden...

Kommer nog gå oroväckade snabbt att köra om far sin antar jag.
 
Framförallt ska jag försöka åka lite skateboard nu innan hösten klär betongparken med sura löv. Har faktiskt åkt två dagar i rad nu.
 
Bild från i våras.
 
Blir vädret fint i helgen blir det en tur på racern till, annars mtb eller vintercykel. Det viktiga är att inte sluta cykla, utan hålla i gång benen regelbundet. Jobbpendla är perfekt, men jag gör inte det regelbundet tyvärr längre.
 
Kanske skate i kväll igen...

2012-09-26






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: