Söndag – 3 timmar med fin fart!

Kakakakallt i morse, bara 3 grader på tempen kl 7.  Lite höstigt, lite mulet, men lovat sol.
Kränga på sig långben lockade inte, och gjorde att jag var lite försenad till möte med Henrik & Henrik. Gled ut mot Gränna på lite mindre vägar och mestadels grus hem. 
 
Eftersom min racer står på verkstan med knäckt ram och skeva hjul, fick det bli mtb med schwalbe-slicks.
Rudelius hade tagit sin vinter-cross för att sympatisera med mitt fordon. Och det var inga problem att hänga med. Jo, i början gick det lite fort innan jag var varm i kläderna. Tar alltid en timme innan jag är på känns det som i bland.
 
Tre timmar exakt var jag ute, en banan och halv flaska vatten gick åt. Känns bra när man kommer hem och har brännt lite, utan att häva kolhydater. Och är rejält trött. Men inte dödförklarad.
Ja, det kändes höstigt/vintrigt/vårigt på många sätt.
 
I veckan blir det lite strid på kniven att få ihop en ny hoj, ska förska få ordning på den Crescentracer som jag haft hängande på Sportson Jönköping, sedan innan Vätterrundan. Ska byta lite delar från min gamla, bl. a. mina långa vevarmar (175 mm)
 
På torsdag kväll drar vi till Gotland för två, tre dagars cykling. Gotland 360 hägrar. Det var två år sedan - ska bli kul!!! Hoppas på värdet!
 
 

2012-09-09






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: