En gång per år....

I år kom förkylningen lite tidigare än vanligt, ett par veckor så där. Brukar sällan eller aldrig vara sjuk och årets första förkylning var otroligt lindrig, seg i halsen dock, utan att få den där riktiga rethostan. Trodde jag var redo för träning redan förra lördagen. Eftermiddagens korta löppass slutade då i en smärre astmaattack.

Dagens spinnpass kändes perfekt, helt klart redo för marathonspinningen på friskis imorgon. 3 pass på raken, rättav bara.

Annars har veckan varit klart splittrad när det gäller jobb, känns som jag är på väg in i julruschen.

En krydda de senaste veckorna är att mina gamla skatekompisar från tonåren har grävt djupt och i de nostalgiska gömmorna och scannat bilder. Lustigt att dessa tre-fyra år i början av 80-talet präglat en så mycket. Nu var det ju så att jag och en kompis aldrig slutade utan fortsatte att tävla i princip hela 80-talet. Lite kuriosa är att de flesta av oss som skatade lite längre i Jönköping är o var sk goofy riders - alltså kör med höger fot fram på brädan. Det är bara 20/80 som gör det annars. Därför kallades Jönköping för Goofy-town i Skate-Sverige. Bjuder på ett smakprov från 1980.



Bilden kommer från Huskvarna Folketspark där vi under många år hade stans U-ramp.



Återkommer med rapport från tretimmarsspinningen.

Niha

2010-12-10






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: