Nu är goda lår dyra.

Det är ju bara mitten av mars än, men jag börjar bli lite otålig med formen. Förra året hade jag precis börjat cykla/spinna över huvud taget vid den här tiden pga 6 veckors sjukdom. Men i år känns det som bara jan och feb runnit i väg. Absolut inte utan träning, men det känns så. Kanske inte riktigt sunt. Förvriden verklighetuppfattning, men alla tränar ju som tusan i "cykeljönne".
 
I går fick jag panik för att jag inte cyklat på hela dagen, så medan jag väntade på en av sönerna som skulle hämtas från pingisträning, brakade jag loss med 40 minuters cykel i de centrala delarna av Jönköping. Fram o tillbaka till hamnpiren och över Rosenlundskullen från var sitt håll.
 
Hann också hoppa in på Concept där det pågick ett watt-event på träningshojar, där fyra o fyra tävlade mot varandra på en tusenmetersbana.  Där borde jag varit med för det hade passat mina spurtben. Men tiden fanns inte för en helkväll med bara ben.
 
Idag tisdag innebär ju spinning i dubblett. Skavde på fint i bägge passen och höll hela vägen, även i de sista intervallerna. Brukar ta det lugnare i den fjärde intervallen, där det är fritt fram att köra som man vill. Men jag gnolade på bra där också. Kan det berott på äggmackan jag plöjde i mig precis innan kl 11????
 
Fastnade i duschen som jag lätt gör i Huskvarna, för det är så go stråle i mitt favorithandtag. Men sen cyklade jag hem uppför Ådalsbacken utan att vare sig vackla eller svimma.
 
 
 
 

2014-03-18






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: