Pöl-plats igen för 8:e gången.

Så var jag med i startfältet i år igen, trots att jag hade tänkt att hoppa över i VR i år. Nu kör jag om ledare i Friskis Jönköpings satsning på en "runt 11 grupp".  Ska bli grymt kul att cykla VR på riktigt för första gången. Alltså på natten. Vi startar kl kvart över 10 på fredagskvällen, vilket är minst 6 timmar tidigare än vad jag startat de andra åren.
 
Ska bli kul att få träna med ett helt nytt gäng och se hur vi genom systematiskt slit får till magisk klungkänsla under våren. Meningen är att vi ska bli ca 10 pers i gruppen. Perfekt om vi får till bra lagjobb, med jämna motorer. Tiden kanske inte låter som en stor utmaning, men på natten kan vad som helst hända, och inte ngn i gruppen har cyklat i klunga förr. Så det finns utmaningar att bemästra.
 
Om man kommer i mål i fint skick kanske man hinner åka med snabbgrupperna ett varv till, eller åtminstone ner till Jönköping för att sova efter nattskiftet.

2014-03-04






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: