Ramsjöodjuren

Det finns en liten fin sjö ovanför kaxholmen och Skärstad som heter Ramsjön. Mycket uppför om man kommer väster ifrån, men väldigt vackert från alla håll. Fördelen är att det är ganska rak och rask, snabb väg från andra hållet, bakvägen hemifrån mitt berg i Huskvarna.
 
I torsdag blev det "extended" luchrunda med Marcus Snälls. Egentlige skulle vi bara runt Landsjön, och jag hade mina funderingar om Marcus skulle klara vinden för han hade varken jacka eller långa ben. Och åtminstone jag tyckte det var lite kylslaget. Nu höll vi värmen rätt bra, solen stod högt på himlen och värmde om ryggen. Och i motvinden fick vi gnugga på ordentligt. Jag körde på mitt hemmabygge - cx/mtb/racer - med skrovliga däcken, men jag tror inte det tyngde min farmfart nämnvärt, nerför rullade jag rätt jämt med Macs släta dito. Kanske mina kapslade SKF-lager?
 
  Första bara benen detta år.
 
När vi väl hade omvaderat Ramsjön skarvade vi på med en tur över Ängen och Lekeryd också, men vi lät mjukglassen vänta några veckor till. Blev väl 1,5 h cykling i vackra omgivningar och mkt trevligt sällskap. Det märktes att Marcus cyklat en del över vintern, för det var inget fel på benen hans, orken och kraften fanns där hela vägen i motvinden.
 
Det gör vi om. Snart.
 
 

2014-03-16




Marcus Snälls

Det var en riktigt fin runda Nicke. Nu har jag snart byggt om min gamla stålhäst och är redo för lite landsvägstuggande igen.

2014-06-05 21:04:09


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: