Handduken kastad

Lovade ju resumé från marathonspinningen igår på Friskis i Jönköping. Salen nästan helt fylld med galna cyklister och motionärer. Tre instruktörer på rad längst fram som körde ett pass vardera - Järn-Jenny, Allan-re-dad, och Triathlet-Malin. Tre elakingar var för sig, nu seriekopplade... var skulle detta sluta?

Jag hade dagen till ära knutit fruns pulsband runt bröstet, för att se vad detta kunde registrera av enfald o mandom. Ganska nedslående att få svart på vitt, kan jag berätta direkt. Försökte ta det lugnt i början, men den djävla klockan var ju kul att utmana (i början)... Att jag troligtvis har ganska låg maxpuls verkar nu bevisat, kunde endast med mycket svårighet klämma upp den över 160. Möjligt eller inte? Kan det ha med lätta fökylningen förra veckan? Eller bara att mamma var rökare både pre- och postnatalt? Får väl ut o springa i veckan o se vad den visar i Kleva.

Första timmen gick bra, men andra var svår att motivera sig att ge allt; satt mest ner hela tiden och tryckte på  jämt och hårt, på gränsen liksom. Men hade svårare o svårare att få upp pulsen. Kändes slitsamt och demoraliserande att se förfallet på klockan.... Efter timme två tog jag o torkade av sadel o styre och duschade i stället. Rätt nöjd ändå. Satt o väntade på mina grannar Peter Forsberg o Mangan Thor för att åtnjuta skjuts hem igen till berget.

Bokskog Aarhus sommarn 2010

Jag slog emellertid ett rekord denna vecka, cyklade 6 spinnpass totalt. Tre egna + tre som motionär. Cyklade dessutom in till stan i onsdagsmorse till det passet; första utecyklingen på en månad (längtar). Dö snö - så kan jag åka skate oxå.

Marathonspinning - bu eller bä???? Gillar entimmes spinningen när man laddar allt på en timme o tömmer så mycket som går, men att ligga på den nivån i tre funkar inte för mig. Att sitta o sunkcykla i tre timmar inne med flåsgrannar som inte orkar prata blir bara tråkigt o enahanda. Gillar sadosocialcykling bättre - piska o prata i intervaller.

Men det blir nog ett trippelpass till om snön vägrar ge upp innan mars.

Adios amigos,

2010-12-12






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: