Kan inte undanhålla er denna.

I tisdags på mitt seniorpass blev jag mäkta överraskad. När jag fem i tio klapprade in salen satt mitt vanliga gäng på plats - ca 14-16 damer o herrar. Ungefär samma gäng som vanligt. PLUS en medföljande man till en av damerna. Med styret i lägsta position hade han redan full spinn på pedalerna. Träningskläderna utgjordes av full mundering av US Postal-kostymen. På fötterna ett par något ålderdomliga cykeldojor med spurtkloss. Med lite rufsig frissa skiljde han sig ganska markant från övriga gänget. Efter uppvärmningen, när vi kommit upp i samma tempo, körde han stenhårt. Frustade som ett vilda-västern-lok. Ålder - svårt att uppskatta, men inte en timmme under 70 i alla fall. Och så bröt han på dansk också.  Alla danskar jag stöter på kör hårt. Søren o Christoffer får nu konkurrens....

Trota att vi inte var ute o körde så kunde jag inte undvika att ryckas med, tror det blev mitt svettigaste pass på hela hösten med seniorerna, trots att jag brukar ta i annars också.

Annars den här veckan har det inte blivit volymträning direkt. Två löppass + två spinningpass- i går sprang jag 40 minuter på morgonen innan frukost, sedan ett spinnpass, mellan 10-11. Lätt plåga idag, men på ett positivt sätt.....

dsc00470

Får se hur veckan blir. Adios!

2010-12-19






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: