3+5 kanske går det...

Hua, tog cykeln till konsum nu i kväll, benen var inte goa  efter går- och lördagens cykling.  3+5 timmar på hojen blev mitt genrep inför vättern. Två helt olika pass, det ena intensivt hela tiden i 3 timmar, tills det krampade vänster lår den sista milen hem till berget. Igår var det bara tomt... men upp o hem kom jag ändå.

Kommer jag klara det? Sub8? Under 8 timmar nu på lördag? Kommer vi klara det, Bitwise-gänget? För egen del är det högst tveksamt. I fyra-fem timmar kan jag nog vara med och bidra i gruppen och ta mina förningar, men sen...
I går fick jag släppa gruppen i sista backen, var i och för sig inte sist upp. Men det var så tomt i benen att det ekade i flöjtbenen.

Gruppen kommer klara det galant, det var många starka pågar med i går på genrepet och Jenny som var grym. Totalt var vi nog mer än 20 pers. Samkörningen gick väl sådär, kan man säga, men rutten var för kuperad för komfortabel klungkörning i sk belgiskkedja. Det innebär att gruppen kör i två led, varav det ena rullar något långsammare och man byter led när man är på toppen. Mycket energismart. I går var det mest polsk riksdag... men det var kul.

Frågan för lördagen är hur vi gör när de riktigt snabba grupperna kommer ifatt oss, ska vi hänga på, eller låta dom åka förbi. Lite egoistiskt tycker jag att vi ska hänga på om det går fram till vår depå. Jag kommer behöva den vilan... och alla i gruppen är kapabla att hänga på i alla farter som förekommer. Problemet skulle vara om någon grupp kör väldigt hårt uppför i exempelvis Kaxholmen. Det kan ta hårt på dom som är långa o tunga. Och dom behövs på platten och utför där de kan generera mycket fart med alla sina muskler.

3+5 = 8 - en Vätterrunda på två dagar. Visst, det kan gå. Vi får se hur det känns. I morgon kväll kör vi ett kort tempopass igen, det får bli det sista innan VR sedan lite lugn cykellufsning för att hålla i gång benen. Eller kanske ska ta och simma lite, det brukar hjälpa benen tillbaka.

Tänk på vilodagen så att du helgar den!










2010-06-14




Peter

Du sammanfattade det hela bra tycker jag. Att hänga på andra grupper fram till Domsand sparar nog mer enegi än att avstå. De snabba grupperna kör dessutom inte speceillt hårt uppför har jag svårt att tro. Känner en kille i "Continentalgruppen" och

han är ett av ankaret i denna grupp, grym på flacken o nedför men inte märkvärdigare än en annan i backarna. Go for it!

2010-06-14 21:42:29
kalb

han är ett av ankaret i denna grupp, grym på flacken o nedför men inte märkvärdigare än en annan i backarna. Go for it!

2010-08-12 03:35:13

URL: http://www.louisvuittonbagsin.com/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: