Craft-provet luktar mindre




Säkert är det fler än jag som är trötta på alla syntetiska underställ som luktar unko-bunko efter ett ganska kort tag. Trots noggrann tvätt, på stipulerade 40 grader. Av misstag råkade jag få med en av mina vita crafttröjor i  handukstvätten som gick på 90°. Vipps var unko-bunko lukten som bortblåst. Kan inte  märka att fibrerna smält ihop eller förändrats till det sämre.

Sagt o gjort (dictum factum) så slängde jag i alla underställ och körde dem på vittvätt - perfekt.

Vet inte om jag kan rekommendera kuren, men den funkade, om du vågar...

Annars kan jag remommendera tunt ylleunderställ även på sommaren - luktar ull ganska länge utan att tvättas varje dag.


2010-06-10




christer.l

Tillverkare vill ha både hänglen och livrem, likadant är det med cykelbyxor som skall tvättas i 30grader, det går(åtminstone med mina)lika bra i 40/60 grader om det skulle behövas.

2010-06-10 19:58:59


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: