Dessa dagar som vi väntat på.

Nu när VR är överstökad  –  det var rätt stökigt i år, men mkt kul  –  brukar de flesta ställa av sina hojar och vara nöjda med sina bedrifter och tider. Dumt. Det är ju nu det är som finast att cykla, när värmen äntligen kommer.



Dessutom har man ju en fantastisk fin form att njuta av, distanserna  i kroppen, bara att ösa på.

Det var precis vad jag gjorde i går morse kl 6, med ett glas juice och en banan i magen. En fin runda upp mot Skärstad o Siringe och in till stan runt Landsjön. Höll mig på den nya cykelbanan där smällen hände i lördags och Jenny åkte in i räcket.

Bara armar, bara ben och bara cykling för att det är vackert. Ingen hets.

I stan så mötte jag upp med morgonpigge Henrik på ny svart cykel. Det var långrunda på schemat för hans del, så vi slog följe upp till Bankeryd, där jag vände och åkte ner till stan igen, för att utnyttja en av mina sista frukostkuponger på Stora Hotellet. Körde juicepressen varm – grape och apelsin.... mmmm!

Där efter cyklade jag till Vinna, en av mina reklambyråer jag jobbr mkt med, pratade nya jobb och lämnade fakturor analog-manuellt. Och så en sväng förbi Sportson för att ventilera VR.

Med nya nyttiga kolhydrater i benen kunde jag smiska på fint upp på berget hem, med svetten lackande i pannan, som ett spinningpass... fast friare.

Just det, hög tid att fixa spinninglåter till mitt senior-pass i höst.... something new, something old, something borrowed, something blue.

Nästa söndag blir det långlopp på mtb i skogarna runt Eksjö. Fram med röjaren.

Cykla mer!



2010-06-25






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: