H2ooooooooooo!

Gårdagens kvällstur var det regnigaste jag varit med om och kanske det kallaste också. rullade 6-7 mil med Christer de Burg och Kelly. Trodde det skulle klarna upp efter timmar av regn och det såg lite ljusare ut mot Bankeryd och Trånghalla-backen där VR kommer gå i ny-gammal sträckning. (Se upp för rondellen inne i Bankeryd, det går fort utför där, men genom rondellen kommer man inte i mer än 30 knyck, max.)

Men sen kom regnet och gick inte sin väg. Det spikade  i två timmar innan vi var hemma igen efter en tur upp på Hökensås. Dränkta tusen gånger om, bara att sörpla i sig av sniglar, dynga o dagmasksgegga som skvätte om alla hjul. Kanske inte konstigt att jag är lite risig i kistan i dag.

Christer tryckte på med en enorm motor, jag försökte ligga bredvid så mycket jag kunde men fick gå ner bakom o hämta andan gång på gång. Köra upp o dra var inte att tänka på. Det tillät han inte. Blir bra att ha med sig ett sånt ASEA-lok runt sjöa, (Känner mig mer som ett Fleischmann själv).

Det här skulle ju bli en grym cykelvecka, men regn och massor av uppdrag har satt en del käppar i hjulen - bokstavligt. Men den är inte slut ännu. Kör en morgontur imorgon  - om det inte regnar spön.

Till helgen är det dags att provpacka bakfickorna inför VR, se hur mycket proviant som är möjligt att få med.

Ride on!

2010-06-09




christer.l

Det var allt syre i luften som stärkte benen, jag har(av erfarenhet) den största respekt för dig och kelly, försökte bara undvika att göra bort mig såhär på hemmaplan ;)

2010-06-10 06:56:55


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: