Hade nån sagt för 5 år sedan att...

...jag skulle rulla runt på vägarna här i Jönköpingtrakten i tajta trikåer, blöja i brallan och vita balettskor på tårna, hade det blivit en förtalsanmälan.

Idag var det premiär i mina nya cykeldojor. Nu är de inte bara vita men de skimrar i pärlemo dock. Shimano så klart, pålitligt och i det här fallet överkomligt pris. Innan körde jag i mtb-dojor även på landsvägen - bra att gå i, men inte speciellt stabila. Det bästa med de nya är att jag kan ha dem till spinning osså, med sin dubbla inserts. Man e väl smålänning...

I går utlyste jag ett mkt tidigt tretimmarspass bland Bitwise-bröderna som jag ska åka VR med (under 8 timmar helst). Dålig uppslutning dock. Henrik lår-fager var ju såklart med på noterna redan kl 7, och det bar i väg i en ruggig kastvind från sydväst. Vi gick ut i mot-, och hem i medvind, men precis när vi vände kom regnet och vi spöades någon halvtimme. Väl i stan igen såg vi åter blå himmmel. När Henrik har sina lugna pass är det lagom att försöka hänga på. Gott att få känna sig stark på hemvägen.

Att köra tidigt på helgerna passar mig perfekt, i dag ännu bättre, eftersom min fru osså skulle hoja med en av sina speed-sisters. Tre timmars kvalitetscykling, sedan hem o fixa frukost till kidsen. Malin stack strax innan jag var hemma. Tajming i cykelfamiljen.

För henne blir det första gången runt det stora blå och hon och "systrarna" har hojat på bra hittills. Tyngden har legat på distans, men jag har peppat henne att köra korta intervallpass här på berget. Tror det gett mycket att blanda.

Själv kör jag ett pass till i morgon, sista genrepet med Bitwise innan VR. Ska försöka få ihop 5 timmar. Gäller att ta med o äta. Kanske kör vi på tisdag också.

Cykla mer!



2010-06-12






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: