Herrens fruktan, vishetens begynnelse.

Dessa sedelärande ord hittade på ett av Malmös läroverk i fredags, då jag på racern var på väg till Friskis o Svettis lokaler i Malmö.

Svårt att veta hur det står till med visheten, när man stänger in sig 4 dagar på spinnningkurs, och vädret är precis det man längtat efter i  ett halvår. Värmeskillnaden mot årets kallaste cykling borde blivit ca 40 grader. Men det slapp jag ju nu...



Men kul har vi haft, och spunnen är jag som sockervadd. Tre pass om dagen i ca 22 gradig stiltje inomhus. Jag är redo för vilken värmebölja som helst runt vättern. Det första instruktörerna tog ur mig var mitt låga styre: "det här är spinning inte tävlings-cykling".
Allan, nu behärskar jag position två nästan till fullo.... men 8-or finns det en hel del till att jobba på. Ska börja med att lära mig räkna.

Nu är ju inte jag den som missar chansen till lite guldsmakande morgoncykling, så både fredag och lördag morgon vevade jag i gång benen med lite boulevard-biking i helt ensamt majestät på Malmös bredaste gator. Tog bland annat en  tur under Öresundsbron i fredags - vackert. Ca en timme styck per dag, sedan frukost på hotellet. Kan ni tänka er, dom hade Frost flakes... (hoppas inte Søren läser detta).

Nu har vi inte bara kört praktik, utan  har även knökats fulla av allehanda teoretiska råd för hur man blir spinnledare i Friskis-tappning. Kan bara säga att jag är mycket imponerad över det seriösa upplägget, med totalt hela 8 dagars utbildning.

Nu kanske det inte räcker för att just jag ska klara diplomeringen, som blir som en student-examen i augusti med en närvarande censor som nagelfar en. "Herrens fruktan, vishetens begynnelse" – vet inte om det finns något att hämta där i det här fallet? Friskis-pedagogiken känns lite modernare, men guldbokstäver är fint...

Nu är det bara en vecka att hårdköra på, förhoppningsvis har jag inte dragit på mig någon bacillusk under helgen.

Ride on!

2010-06-06






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: