Inte mycket kvar nu...

En liten formtoppning kan nog hinnas med innan nästa veckas styrkeprov, frågan är bara hur. För min del blir det nog långkörning både lördag och söndag - 3 resp 5 timmar - hoppas jag. Sen kör jag nog någon rask runda på tisdag max 2 timmar sedan bara lätta rundor när man åker omkring o känner sig stark.

Morgoncykling. Bild från spinning-trippen förra helgen till Malmö.

Förra året krönte jag uppladdningen med att gå ordentligt i väggen sista långträningen helgen innan VR. Inte bra för självförtroendet. Var mycket starkare då än nu, men hade kört för intensivt under en månad och det tog stopp helt enkelt. Det var ingen extrem runda vi var uta på, men kropp o knopp sa nej från en backe till en annan. Det var svårt att veta hur jag skulle ladda veckan innan då. Bara vila, eller snabbt upp på hojen igen?
Såg till att äta o sova ordentligt. Körde ett par rundor i slutet den veckan, men lugnt.

Jag var mycket nöjd med min insats då, även om vi inte kom under 8 timmar, utan + 4 minuter : (  Jag hade en ordentlig svacka efter 14-15 mil, men jag höll mig kvar i vårt gäng, men stod över några förningar på platten före o efter Hjo. Backarna efter Karlsborg räddade mig. Sedan bidrog jag hela vägen in i mål. Men det var krokigt på många håll i ledet då. Av 19 stycken var vi nog bara 12-13 som var med samlat i mål. Snitthastigheten krävde sin tribut, kanske kunde vi gått lite långsammare tidigare och haft med fler pigga de sista 5 milen. Men jag tror inte det ändå.

Bakom vår grupp hade vi säker 100 pers som åkte med, av dessa var det bara två som hjälpte till och drog. Otroligt vilken förbrödning som skapades i det tysta. De bidrog inte bara med fart, de höjde moralen tio snäpp oxå. Vi klappade om varandra efter mål och tackade för en bra tripp. Sen försvann de i massorna. Hjältar.

Är det första gången du åker VR och du vill åka fortare än du tror att du kan, finns det några enkla tips. Häng på de stora klungorna och titta mer på pulsen än på snitthastigheten. Det kan gå fort långa partier, utan att det kostar mycket energi. Fortare än du kanske någonsin kört innan. Men du har antagligen aldrig åkt så stor "buss" tidigare.

Sen gäller det att äta på cykeln och att börja knapra direkt från start. Se till att ha fickorna fulla. Bälja inte dricka, utan små klunkar, när det behövs. Synd att släppa stora klungan för att kissa efter 5 mil redan. Drick inte för mycket timmarna innan du start heller.

Stannar i depå gör man inte för att äta, utan för att fylla fickorna. Det kan ta tid att köa i alla fall. Ät på hojen.

Och ha inte dåligt samvete om du inte hjälper till att dra så här första gången. Men har du krafterna så uppskattas det av alla om du kör jämt följsamt utan ryck.

Mitt första år körde jag på en hybridhoj med räcerdäck, gick alldeles utmärkt. Hade stor nytta av min danska kompis Christoffer som cyklat allt möjligt under många år. Han såg till att vi hängde med rätt grupper o pausade på rätt ställen. En perfekt introduktion i långlopp. 9.27 tror jag att jag cyklade på den gången, under 9.30 i alla fall. Och det kändes rätt smidigt till och med. I tanken var det ett svart hål efter 15 mil, men det hålet kom aldrig.

Det jag kommer ihåg bäst var att Christoffer o jag klappade om varandra i Gränna, för det var där vi träffades i början av 80-talet på Grenna skolan. Jag körde följebilen en sommar åt honom o några skolkompisar som körde VR för första gången. Då åkte jag bara skateboard.

Oj, nu blev jag nostalgisk, bäst att koja så får vi hoppas på bättre väder i morgon. Körde dock 4 mil i morse runt Landsjön på mkt stumma ben. Inget rekordförsök idag... Benen började vakna efter en timme ungefär, men för sent...

Mötte så klart adjunkt Henrik som gärna kör tidiga morgonpass, precis som jag. Men det är väl det enda vi har gemensamt när det gäller cykling... Kul pöjk som gärna bjuder på tips o idéer.
Great  inspiration!







2010-06-10




pandora



Mötte så klart adjunkt Henrik som gärna kör tidiga morgonpass, precis som jag. Men det är väl det enda vi har gemensamt när det gäller cykling... Kul pöjk som gärna bjuder på tips o idéer.

Great inspiration!

2010-08-13 04:38:36

URL: http://www.epanbeads.com.au/
wuchun

Oj, nu blev jag nostalgisk, bäst att koja så får vi hoppas på bättre väder i morgon. Körde dock 4 mil i morse runt Landsjön på mkt stumma ben. Inget rekordförsök idag... Benen började vakna efter en timme ungefär, men för sent...

2010-08-13 04:39:52

URL: http://www.eluxury-sale.org/
wuchun

Det jag kommer ihåg bäst var att Christoffer o jag klappade om varandra i Gränna, för det var där vi träffades i början av 80-talet på Grenna skolan. Jag körde följebilen en sommar åt honom o några skolkompisar som körde VR för första gången. Då åkte jag bara skateboard.

2010-08-13 04:40:46

URL: http://www.jeansbrandsonline.com/
nike air max 2010

21212

2011-09-04 15:22:32

URL: http://www.nikeairmaxs2010.com/
air max for sale

Oj, nu blev jag nostalgisk, bäst att koja så får vi hoppas på bättre väder i morgon. Körde dock 4 mil i morse runt Landsjön på mkt stumma ben. Inget rekordförsök idag... Benen började vakna efter en timme ungefär, men för sent...



http://www.airmaxshoessaleoutlet.com/

2011-12-07 02:31:05

URL: http://www.airmaxshoessaleoutlet.com/
cheap uggs on sale

Förra året krönte jag uppladdningen med att gå ordentligt i väggen sista långträningen helgen innan VR. Inte bra för självförtroendet. Var mycket starkare då än nu, men hade kört för intensivt under en månad och det tog stopp helt enkelt. Det var ingen extrem runda vi var uta på, men kropp o knopp sa nej från en backe till en annan. Det var svårt att veta hur jag skulle ladda veckan innan då. Bara vila, eller snabbt upp på hojen igen?

Såg till att äta o sova ordentligt. Körde ett par rundor i slutet den veckan, men lugnt. http://www.cheapestuggsonsale.com



2011-12-07 02:32:26

URL: http://www.cheapestuggsonsale.com/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: