Magisk kväll med Bitwise

Håll utskik efter oss på lördagen 19 juni.

Så blev det lite team-körning mitt i veckan. Disciplinerat på raka led och enhetliga kläder (utom jag). Uppsittning 18.00 för 13 pågar som delar drömen att cykla runt det stora blå under 8 timmar. Det ingår även en urstark tjej som heter Jenny Malmhäll. Men vi fick klara oss utan henne i kväll, men det gör vi inte runt Vättern.

Upplägget för kvällen var att köra cirka 2 timmar på en ganska platt rutt för att få igång bra samarbete. Detta gick långt över förväntan. Kvällens teamleader Peter Elofsson klockade oss på ca 40 km/h i snitt på 6 av rundans knappa 8 mil och runt 38 km/h på hela turen. Riktig vätterfart alltså på gamla E4:an söder ut mot Vaggeryd!

För egen del kändes det kanon i grupp, för första gången i år. Får ofta för mig att jag inte ska orka och att benen är sega. Men i kväll kom kraften tillbaka efter varje förning, och jag vågade ligga i lite längre än vanligt. Självförtroende. Gött!

Kanske berodde på den grandiosa lunchen som intogs på en av stadens Libanesiska hak, bara massor av nyttiga kolhydrater o proteiner. (Jag nämner inte att jag åt pommes till med vitlöksmayo.)
Laddade bara med en näve osaltade jordnötter + en morot innan. På rundan åt jag fyra av mina hemklabbade bars och drack den sista hemgjorda flädersaften från förra året. (trädet blomma snart igen.)
Det ska vara gott att cykla...

Vad är nu Bitwise då?

Ett lokalt IT-bolag som ägs av två cykeltokiga amerikaner. Och är man amerikan och cykeltokig så startar man ju såklart även en cykelklubb. Kelly och Jim heter ägarna, o båda kommer cykla samman med oss på VR. Förra året när vi cyklade på 8.04 tappade vi bort Kelly i Tivedsskogarna norr om Karlsborg (förlåt). Bitwise samordnar vår sub 8 satsning. Det är tredje året jag är med där. Klubben har också en nära koppling till den lite lösare Cykellistan.se

För min del blev det nästan 3,5 timmars cykel i kväll och då var inte benen helt rökta öppför backen hem. Plus att jag cyklade in till stan för lunchmöte. Kanske 12 mil totalt idag. Problemet med kvällscykling är att jag alltid vaknar mitt i natten vansinnigt nödig, svårt att veta hur mycket/lite man ska dricka när man kommer hem.

Dags att självgott klappa filéerna o somna.

2010-06-01




Peter E

Visst var det en magisk kväll får hoppas att den 19-e juni mblir lika magisk!

2010-06-02 11:00:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: