Ikväll backattack... igår jeanstempo!

Värdefull cykelträning kan se väldigt olika ut. Och det är charmen med cykling. I kväll samlades 14 personer från något vi kallar cykellistan. Ett löst nätverk av cykelintresserade som de allra flesta satsar mot Vätterrundan. Gamla, unga, erfarna och nybörjare - en kul blandning. (se mer på www.cykellistan.se)
Det härliga med backpassen är att alla kan vara med - sadosocial cykling brukar jag kalla det. Vi åker o snackar på platten och sen kör alla så hårt det går uppför - åt var och en efter behag... Sedan väntar alla på varandra på toppen. Dryga två timmar körde vi tillsammans. Sedan har jag alltid en dryg mil till och så Hakarpsbacken hem till Huskvarnaberget. Ytterligare 120 höjdmeter. Här ser du rundan, som gick på höjderna nordväst om Jönköping och Vättern:



Väl hemma vid halv 9 fick lasagnen som jag gjorde igår, sätta livet till. Härligt att rensa kylskåpet, när benen skriiiiiiker efter energi.

I går var det en annan typ av träning, ett snabbt tempopass in till Jönköping för att äta lunch med en kompis, sedan hem igen samma väg fast lite lugnare med magen full. Men uppför gick jag på för fullt, så att brallorna var sura. härligt och nyttigt. Tidigare år har jag pendlat den vägen minst fyra gånger i veckan, fast ombytt...
Den vardagsträningen saknas i botten i år, det märktes under kvällens back pass.

Kontinuitet är ett nyckelordet... och variation... :)

2010-05-06






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: