Gran Fondo 2010 - lite bättre, fast sämre också.

Så kom resultaten från lördagens vadkramning runt Eslöv. Att döma av mina plågade ben så tyckte jag att det gick fort och det stämde. Faktiskt det snabbaste loppet av de 8 som körts. Tydligen det bästa vädret osså.
http://www.cykelcity.se/2035

Om man tar det tråkiga först, så rullade jag in som 65:a, 18 placeringar sämre än förra året. Till det positiva: två minuter närmare täten faktiskt, trots solokörningen på slutet; så vansinnigt fort gick det alltså inte längst fram. Allt hänger på backarna. Och totalt ca 10 minuter bättre tid än förra året, 3,34 (3,44). Men som sagt, det kännns i benen, och det gjorde det inte förra året. Eller glömmer man snabbt...

Håller jag och klungan samma fart runt Vättern kommer det gå undan.

Förresten: undra hur jag kom i trebarnsklassen?

Tar väl en liten lunchrunda i backarna i dag för att få igång maskineriet igen. Än är det inte försent att vässa formen ytterligare. Fler race av den här kalibern är inte dumt, men tyvärr blir det nog inte så, för min del, kanske ett till. Men det kan starkt rekommenderas.

Nästa helg ska vi på bröllop/dop i Norge, hos Malins bror; tar såklart med mig hojen så både jag och frun kan cykla något pass vardera. Backar lär det väl finnas. Helgen därpå blir det spinningutbildning med Friskis i Malmö, tre pass per dag är påannonserat, men det är ju inte riktigt samma sak. Sen är det väl bara en helg kvar tror jag.

Ta vara på tiden, cykla så mycket som går, men tänk på vilodagen så att du helgar den.


2010-05-24






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: