Sportsönerna körde ett kvällspass.


Sedan många år känner jag Jonas Rosén som har Sportson i Jönköping (och cykelpalats i Borås o Stockholm oxå). Brukar hjälpa dem i butiken några gånger om året när de har sin nattrea. Och om de är kort om folk någon helg. Jonas var cykelsäljare för många år sedan på Grahns i Motala, när jag själv var butiksslav och sålde cykel och skate för tusen år sedan...

Men framförallt missbrukar jag deras tålamod med att vara i vägen i verkstaden med familjens cyklar. Om det är något jag inte fixar på egen hand. Egentligen gillar jag att göra det mesta själv, men man kan inte ha verktyg till allt. 

Igår var det utegångskväll på restaurang Hemma med alla som brukar jobba lite mer frekvent (inte jag alltså), tot 9 pers med mig. Jag kom ju lite sent förstås, för jag var ju tvungen att cykla lite backe först med cykellistan - vår spontancykelklubb här i Jönköping. Men jag hann till efterrätten som bestod av rabarber i alla dess former, kompot, paj, syltad mm. Gott. Sedan blev det några... nej inte öl utan cola, för jag tog bilen hem kl 1. Sent får räcka, trött nog en ändå. Och i morgon blir det nog race i Eslöv, ska kolla vädret en gång till.

Tack Sportsöner!

2010-05-21






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: