Trötta ben - vardagslyx...

I dag kändes igår i benen. Jag menar alltså gårdagens backpass med the boys. Det blev ca tre timmar långt, med lite för lite energi i magen innan. Jag tog ut mig fullt, dvs lungorna på styret, och det känns idag. Men lite cykling blev det i alla fall. Åter en tur till Jönköping i härlig medvind för att äta lunch på en av stans bättre restauranger - Den Småländska kolonin. Deras dagens för hundra spänn är som en 300-kronors en kväll. Missa inte denna vardagslyx.

Perfekt  att smeka runt benen inför morgondagens lördagspass. Backen hem till berget tog jag så där lagom hårt, så att man känner sig stark - bra för självförtroendet. Jag behöver det i år. Känner att jag går med negativa tankar. Att jag inte ska bli lika stark i år som förra. Men det var trögt att få ut det där sista då också. Men var det så sent förra året? NU KOM DOM IGEN...

Helgen ser ju inte ut att bjuda på något speciellt vårligt väder direkt. Men det blir nog en runda i morgon bitti i alla fall. Den bästa träningen är den som blir gjord, sen får man ta situationen som den är. Även en timmme kan bli bra.

På söndag är det Nässjö-rundan där jag faktiskt rullade in som 5:a förra året. Tyvärr har jag nu lovat att hjälpa till o laga skate-rampen här i området där vi bor. Jag hjälpte Byalaget att bygga den för 7 år sedan när vi precis flyttat in. Dags för ny åkyta.

Blir det kass väder på söndag så kan vi inte bygga, men cykla går ju alla väder - med rätt kläder. Jag hoppas på regn...

Träna fint! Som sagt, den bäst träningen är den som blir gjord.

2010-05-07






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: