Förra veckan ryckte det i cykelbenen

Ja förra veckan var det dags att beträda den turistmarinerade ön Mallorca, för första gången för min del. Och det gav mersmak. Men också en del abstinens. Att ön är valfärdsort för cyklister vet jag ju, och nu vet jag varför. I synnerhet efter förra fredagens tur i bergen som löper utmed öns hela västra kust. I bil. Men det var fantastiskt ändå; som en blandning av alperna, Norge och medelhavet. Perfekt väder, runt 20° och väldigt få bilar på vägen. Nu var det familjetur med bad o sol som gällde, för riktigt mogen för omstart inför nästa  år är jag inte. Men helt klart gjorde ö-besöket att suget efter cykeln ökade. Dit måste jag tillbaka snarast för att bergsklättra....

Sakta men säkert börjar funderingarna ta form hur nästa säsong ska planeras. Det som kan sätta käppar i hjulet även i år är ju vädret, så som det blev förra året. På Mallåkra (skånsk stavning) började jag lite försiktigt att löpträna på mornarna, för att successivt anpassa benen. Det kan bli övervintring med löpning och spinning även i år. Den som lever får se.

Spinningen med seniorerna rullar på och jag kör minst två pass i veckan och hoppar in på så  många sjukpass som jag hinner. Otrolig kick att trampa runt med fullsatt salong. Nu cyklar jag inte killarna till skolan heller om morgonen. vilket är synd. Pendling varje dag - långt eller kort - är det bästa för en stressad motionär.

Ta alla chanser o cykla, det finns oftast fler möjligheter i vardagen än man tror, det gäller bara att vara lite klurig och trockla lite, så går det.

Go!

2010-11-11




Peter E

Hej Nicke!



Som du vet har jag pratat varmt o Mallorca både vad gäller cykling och natur. Kul att du/ni fick känna på vad ön kan erbjuda! Onekligen hade ni tur med vädret 20 grader i november kan man inte alltid förvänta sig att det är.



Vi får höras av, den 19-e november är det dags för operation och en ofrivillig träningspaus med rehab o allt det innebär ett tag framöver, Vi får höras!

/Peter

2010-11-14 23:02:00


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: