Ingefärskurerar mig.

Ett par veckor före jul brukar jag dra på mig en smärre förkylning, kände hur den kom krypande ur vråna i söndagskväll. Halsen yr igen, näsan täppar. Men en så länge har den inte kommit längre. Kan det vara dödskuren i går med Esperitox och en tumme ingefära i mitt kvällste. Upprepade dessutom kuren i morse och nu ikväll. Känns rikitgt gott. Får jag bara sova bra är jag som nötkärna igen, eller kanske som en nötstjärna? Låter lika obegripligt båda... En lätt förkylning om året må va hänt.

Sedan jag började hoja lite mer systematiskt (läs hysteriskt) har jag inte haft en enda bihåleinflamation vilket jag vederfarits minst två ggr om året i hela mitt liv annars. Skönt att slippa de där sprängningarna i pannan i två veckor...

Körde mitt seniorpass med damerna och herrarna idag, låg på sparlåga hela passet utan att ta i. Tror dom genomskådade min bluff direkt. Men dom låg i som vanligt – pustade och stånkade. Den här veckan blir väl inte någon höjdare träningsmässigt. Men förra veckan var jag rätt flitig. Två löppass och 5 spinningpass. Men inte en gång på riktiga cykeln...

Målning Gunder Höög. Friskis entré Huskvarna

Löpningen känns dock rätt OK, benen inte allt för plågade efteråt. 20 minuterspassen på Mallis för tre veckor sedan gjorde susen. Det positiva är ju att man lätt håller värmen oavsett hur kallt det är. Man e snabbt iväg hemifrån oxå. Detta gäller inte cykeln, har svårt att hålla värmen om fossingarna.

Konstigt att man ska tänka på övervintring redan innan vintern borde ha börjat. Men nu är det bara 20 dagar fram till vintersolståndet. Sen blir det ljusare igen. Men knappast varmare...

Pratade med Peter Elofsson i fredags och han var vid gott mod efter höftoperationen, var i gång och belastade redan. Skönt. Trodde att han skulle kunna vara på jobbet igen efter jul.

I säng!

2010-11-30






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: