Lite av varje, så här dagen efter...

Cykelmässan var som vanligt en orgie i prylar och färgsprakande kolfiber etc. Efter ett kort tag tröttnar ögat på det nya. Mina ögon fastnade istället  på några fina ylletröjor från italien. Jag såg dem redan förra året, men agenten hade med sig det överblivna lagret och sålde ut udda storlekar. Kläderna är från DiMarchi och ner i påsen gled en helsvart med snygga ljusa pärlemoknappar på ryggfickorna, och en grön hyllning till Irland i samma merinoull. Även en tunn svart vindjacka åkte med - såklart utan massa tecno-laminerade skikt som bara gör att man svettas floder.


Peter Elofsson hörde av sig igår och verkade mycket nöjd med att vara genom höftoperationen. Lite klen var han såklart, men vid gott mod. Fick nog åka hem redan i dag måndag, får undersöka detta i morgon. Meningen var också att han fick belasta benet redanfrån start. Skönt att det gått bra.

Idag ligger snön decimetertjock så min överlevnadsstrategi för vintern aktiverades. Sprang alltså 45 minuter på lunchen och benen känns faktiskt väldigt fina även i kväll. Får se hur det känns i morgon.... Men det spelar ingen roll för då blir det ett seniorpass på spinninghojen med mitt sköna gäng. Hårdkör inte själv hela passet, men skrämmer upp pulsen ett par gånger ändå.  Det räcker så här års. Ska förska träna något varje dag, även om det inte går att cykla ute. Även situps framför TV:n räknas eller en lång promenad.

Fick även lägga ögonen på Crescents nya  EXA. Spänstig ram helt klart, och snyggt med dold vajerdragning. Det återstår att se om det blir märkets återkommst i den absoluta räcertoppen. I programmet fanns också en mer diskret svartvit kolfiberhoj med 105-koponenter som jag gillade. Den skulle göra sig både till min svarta och gröna tröja...

Det känns äntligen som säsongen är över, och man kan börja blicka frammåt och planera lite lagom inför nästa år. Men att börja hårdträna nu är inte aktuellt. Kan bli skönt med lite snö så suget växer lite extra.

Ride on!



2010-11-22






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: