Kul turer i helgen - som blandsaft ungefär

Igår lördag rullade jag ut strax efter kl 7 och drog åt Läxarp till och över till Gisebo för att där fångas av vinden  och lite tidsbrist för planen var att hinna in till stan o möta Cykellistans VR-grupp sub10. Detta hanns, men jag fick gno på ordentligt genom stan. Mats Sund...blad.. flöjt o company hade dock ingen brådska att komma i väg på sin 18-milarunda!!!! Respekt! jag gled med uppför Barnarpsbacken söder om Jönköping och i Hyltena tog jag vänster och genade tillbaks till husvagnsmetropolen Tenhult. På den vägen passerar man en liten by som heter något med Konungshult eller dylikt - lite fantasieggande namn där ute mitt i skogen...

Hemma i Huskvarna tog jag ådalsvägen upp med bra tryck hela vägen.

Idag senare var jag ute en timme senare och mötte upp vid Ungdomens hus kl 8 med en ensam Tobias som inte cyklat mycket med listan innan. Ngn mer hade inte hörsammat min sena invit om tidig morgoncykling. Men vi mötte 4 pågar som var på väg österut och vi frågade om vi fick hänga på. Farten visade sig lite väl hög för Tobias så vi rådgjorde lite i Ådalsbacken om hur vi skulle göra och han insåg nog att det skulle bli allt för hårt för att köra med. Vi delade på oss och jag körde i kapp de fyra, sen hade vi en fantastiskt fin tur över Lekaryd och Bunn som tog ca 2,5 timme. Inte så ryckig o galen tur som jag hade hoppats, men med fina långa förningar på fyra-fem minuter var.

De fyra skulle köra VR under 9 timmar var planerat, men bara en av dem hade cyklat Vr förr. Men det var mkt vältränade killar alla fyra. Från Ölmstad o ner till Kaxholmen fick vi nästan motorstopp i motvinden, men vi gnetade på. Tempot låg på strax över 30 hela rundan enligt ngns databox och det kändes så.

Jag hade krafterna med hela vägen runt trots att jag bara hade en banan och en liten flaska dryck med. Skönt att inte var förlamad i benen och lukta amoniak i kläderna för en gångs skull...

Jag tackade för sällskapet och rekommenderade cykellistans förnämliga gemenskap och turer i alla farter. De skulle vara en bra förstärkning i sub9-gruppen. Får se om de dyker upp ngn gång.

Drog väl i hop 15 mil på två dagar så jag är nöjd med helgen, börjar väl närma sig 100 mil med räcern nu, svårt att veta när man inte har ngn färdskrivare. Men det är skönt oxå att slippa stressen att varje dag ligga rätt uppför Ådalsbacken. Nu tar man det som man känner sig.

Gnoti se auton...

Nicke Hallgren

2011-04-17






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: