Snart är det väl bara två månader kvar till rundans 300 km

Hur ska det gå, för nu har jag åkt på hosta... igen. Tredje gången under feb/mars/april. Retlig torr elak hosta, som, just det småretas hela dagarna, men tack o lov inte på nätterna när man ligger still. I morgon kör jag spinningpassen med mina seniorer+extrapasset som rullat sedan mitten av januari. Får se hur det känns?? Totalt har jag kört 46 pass sedan julas som instruktör + ett o annat som deltagare oxå. När jag gjort några till får jag till och med betalt av Friskis per pass, precis så det räcker till en dagens efter. Man ska göra 100 pass innan man är fullärd. Men "den som har kommit ända fram, har lång väg att gå", som Tranströmmer skriver. Jag kör vidare ett år till o hoppas jag lär mig lika mycket till.

Så här snygga var vi förra året. Får se hur snyggt det blir i år.

Ett säkert vårtecken är annars att Hakrpsbackens trottoar (södra Kleva i Huskvarna) nu är sopad o fin. Jag kör alltid på vänstra sidan upp för det är så smalt på vägen. Men med räcern är det inte kul att köra i gruset. Alltid lika glad när det är rent. Måste ju erkänna att jag ofta (när jag e pigg) tar tiden mellan första och andra övergångsstället, innan jag svänger in på Jöransberg. Klarar du det under fyra minuter är du snabbare än jag; ska lyckas med det ngn gång i år. Pigg på räcerna borde det gå. Med vinterbiken får man vara glad om det går under 5 min. Men det är ju ofta 5 extra kilon att släpa på + otympliga kläder o dator i ryggan.

Som sagt, till helgen ser det ut att bli göttigt väder och då vill jag inte hosta utan köra en galen runda med ryckigt tempo och roliga ryttare. Får se om det blir så.

Om du som läser detta är förstagångscyklare runt Vättern, så har jag ett hett tips: skaffa cykelkompisar genom en klubb eller dylikt. Att lära sig cykla i grupp är helt ovärderligt, gärna med dem som är lite starkare än du själv. Att effektivt cykla i klunga är otroligt värdefullt runt sjöa och så blir träningen väldigt social. Hör med din cykelbutik om dom vet om ngt  gäng som regelbundet hojar. Här i Jönköping har vi en community - Cykellistan - där det finns hur många likasinnade som helst i alla fartklasser.

Hoj!


2011-04-14






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: