Hösten i hamn.

Så har snön kommit... och gått här i Jönköping. Lite klassiskt att känna saltsmaken i munnen när man kör mitt i gatan nerför Hakarpsbacken här i Huskvarna. Inte av svett utan från gatans natriumbegjutning. Känns som ett delmål är avklarat - hösten! Nu är det bara bit-i-hop-månaderna kvar. Kallt, ja, men ljusare absolut! Bara en vecka kvar till det vänder.

Det knepiga är att hålla ihop hösten, lätt att låta tiden glida iväg, och glömma träningen ett par veckor. Men jag tycker att det gått bra i år. Bra med spring o spinn, sämre med långpass, men 6-7 längre pass har det väl blivit i oktober och november och december. Längre = med mer än 2 timmar, oftast 3-4.

Förra veckan blev väl i intensivaste laget, med många spinnpass + spinnutbildning i Stockholm på Friskis. Søren o jag gick spinnintervallutbildning; helt nytt inom Friskis nu till våren. Äntligen ett träningsupplägg som passar spinnformen perfekt, tycker jag. Till 35-45 minuters aktiv cykling passar intevaller perfekt. Blir till att sätta ihop ett nytt program till vårterminen.

Det blev två tuffa pass i Stockholm, söndag igår, vilodag. Idag lätt löpning runt kvarteret på morgonen - stumma ben. En vecka sedan jag sprang men det kändes som två månader... Benen anpassar sig snabbt.

Den här veckan får gå lugnets tecken. I alla fall i början. Ska försöka simma lite i morgon, när sonen simhoppar.

Ska leverera lite text till Munksjö också - en kär nygammal kund.

Håll er friska och på vägen.

2011-12-12




Morgan Munksjö

2011-12-13 23:57:45


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: