O heliga enfald – sancta simplicitas!

Denna vår har jag brutit mot två av mina principer som jag nästan huggit i sten. Jag ska inte hemfalla åt prylhetsen i sporten och köpa massa dyra titan-/kolfiber-grejer som inte är alldeles nödvändiga. Jag ska uppgradera benen istället har jag sagt, men efter 5 år kanske det inte går mer nu med äktenskapet i behåll... Så då fick det bli nya hjul, Shimano DuraAce, och dom rullar alldeles fantastiskt lätt, som att byta från promenadskor till balettskor.
Men snabbare uppför, tveksamt.



Den andra pricipen, ska inte raka benen. Bättre att folk undrar varför dom inte är rakade, än att de undrar varför en sån nolla rakat benen. Men nu är det gjort också, känns lite dragigt men jag vänjer mig nog....
Men snyggare uppför, tveksamt.

I dag torsdag har jag inte rullat en meter, förutom i bilen... Laddar inför helgen.

2011-06-09




Peter E

På tal om rakade ben Nicke:

Rakade ben kändes helt främmande innan jag började cykla och även i flera år efter att jag börjat cykelträna!



Man kan fråga sig varför man gör det egentligen? De som vurpar ofta kan ha en fördel av rakade ben lättare att tvätta sår, dessutom lättare att göra benmassage som behövs emellanåt för trötta cykelben.



Första gången jag själv prövade att raka benen fick jag någon pekpinne fråga: är du lagd åt fel håll? Det är jag inte. Märkligt nog känns det rätt att raka benen emellanåt. Att solbrännan o muskelkonturerna syns tydligare är en fåfängd effekt som jag gillar skarpt? Som sakt smaken är som baken. Jag köper båda koncepten numera! Kan även konstatera att rakade ben är vanligare bland lvg cyklister än bland mtb cyklister! Kanske mer än kulturfråga precis som att en lvg cyklist ska ha hela o rena kläder vita strumpor?

2011-06-10 11:02:59
Marcus C

Skit. Det här inlägget var droppen som fick Vättern att rinna över. Nu måste jag raka benen med.

2011-06-11 13:23:14


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: