Grymt grus med grabbarna



Det är ju märkligt, att när det väl blir torrt o fint väder och räcern plockas fram, då kör vi två mil grusväg. Skitar ner både oss själv o hästen.

Det var ju tänkt att det skulle bli gruppcykling med Sub8-gänget i går. Men jag fick ett brådisuppdrag att intervjua en Visingsö-familj till kommunens kommande turistguide. Så jag fick med mig två raska pågar i Henrik och Søren norrut. Men det blev inte den snabba VR-vägen norrut, utan vindlande grusvägar mellan gamla o nya E4:an. Stora delar jämna, hårda och nupna av nattfrosten. Förutom ett par km där nytt vasst grus spridits under veckan. Kändes inget vidare med räcerns smala däck... men vi klarade oss undan både vurpor o punkor.

I gränna tog jag båten över och pågarna vände söderut på en anna parallell väg lite väster om VR-rutten. Asfalt.

Själv satt jag i lä o solade mig på båten över. För att komma till intervjunoffret – springfenomenet och müslidirektören Susanne Dalsätt och hennes familj, blev det någon km grus till ytterligare genom den vackra bok o ekskogen.

Två timmar senare lämnade jag ön, med magen full av torkade dadlar o annan frukt. Kl 13.00 lämnade jag Gränna torg och exakt 55 minuter senare rullade jag in i Huskvarna. Körde samma väg som VR går och kunde trycka på otroligt jämt o starkt hela vägen. Lite magiskt. Tiden är nog inte så märkvärdig, vet inte hur långt det är, men det är känslan som räknas och det var svag svag motvind också. Gick väldigt mkt fortare än att ta gruset....

Veckan kommer erbjuda lite spinning, men bara 3 obligatoriska pass. Sen blir det utecykling på onsdag och kanske ngn morgon. Skulle behöva slita lite backe.

Återkommer om detta.

2012-04-15






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: