Påsken blev fin.

Syftar inte på vädret, men cykelmässigt blev det bra.

Torra fina stigar o vägar på Hven, där familjen tillbragte långfredag - söndag. Cyklade varje morgon en dryg timme. Med kortkorta back-ryck dag ett, vilket denna ö är som gjord för. Det finns ca 6-8 små korta (hua-branta) backar upp för backafallen runt ön. Dessa betades av i turordning och några tre gånger om.

Påskdagen lite längre drag på lite längre sträckor och in i motvinden. Söndagen bjöd på långa repor över den lilla ön och träningstimmen blev förlängd med en halvtimme. Det går rätt fort att ta sig från en sida till den andra, inte mer än 8-10 minuter max. Kände mig som återuppstånden varje morgon med friska ben och det fanns hopp om tempot. Det börjar ju bli dags att få upp farten. Körde dock på mtb:n.

Tom Pelle i solnedgång.

För att försätta mig i Paris-Roubaix-känsla avslutade jag söndagen, med att i ett rasande tempo kasta mig fram på grusvägen mellan åkrarna på nordostsidan. Denna drogs nog inte om vid laga skiftet, utan gör tvära 90-graders kast mellan åkerlapparna. På vissa ställen är den dessutom grundad med gamla tegelstenar. Vackert.

Måndagen bjöd på fastlandscykling med Bjärred som utgångspunkt i rå byig vind + lätt nederbörd. Tufft söder ut, plätt lätt hem från Burlöv i Malmös norra utkant.

Bilden kommer från förra året som bjöd på stabilare väder...

2012-04-12






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: