I morse gick det tungt...

Försöker slipa backformen lite inför Hammarrundan nästa vecka. 6 varv på en slinga genom Taberg o Norrahammar söder om Jönköping. Stygg backe på varje varv som brukar sålla bland oss motionärer. Därför har jag piggat upp mig med några tuffa backpass här i Huskvarna, där vi om möjligt har några ännu styggare.
 
I måndags morse fick jag sällskap av Henrik ett varv i norra Kleva, två i Fagerslätt o sen avslutade jag med tre åk uppför Ådalen. Gjorde repris på den rundan kl 6.30 idag på egen hand. Uppför Kleva gick jag lite lättare än när Henrik var med, men annars gnodde jag på tungt uppför Ådalen, på stora klingan, och två-tre kransar kvar att leka med. Fick stå lite i serpentinenerna för att inte skrynkla ihop helt, men annars höll jag hela vägen upp till rondellen.
 
Måste varit nära min rekordbestigning  på 7.30 nått. Borde faktiskt mätt. Har varit slak hela dagen efter.Så det kan gå på bara ett par timmar.
 
 
Detta dock efter näst sista spurten på Pro Tour i onsdags. De två sista spurtpriserna oavgjorda med Gurra "Milkman" Gustavsson.

2012-08-17






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: