Jo då...

...benen kändes oförskämt pigga i går morse, efter spinningorgierna i fredag, så jag rullade ut halv 9 för att möta stadens triathleter + lite stövisa vinterlystna cyklister. Vi var nog 12 pers, kändes som storklungan om sommaren... Cyklade mot vinden söderut mot Tenhult och fortsatt söderut. Jag vek av i södra änden av Tenhultssjön, och åkte ensam norrut över Öggestorp och Lekeryd. Grymt isigt på småvägarna, och jag kör dubbfritt. Skönt att vara ensam så att man inte fäller hela klungan.

Hade jag fortsatt söderut hade jag inte varit hemma förrän 12 och jag kände inte riktig för en sån dosis igår. 2,5 h lagom.

Primus, vår 15-årige pöjk körde spinning med Malin, med galne Allan som ledare senare på fm. Kanske kan få igång honom ute i vår på allvar. Snabb i backarn är han redan efter skolcyklingen, men uthålligheten är väl lite eftersatt ännu.

Sen 2 timmar pingis i källaren med boysen under kvällen. Riktigt mör i benen satt jag sedan med handen djupt i godisskålen framför P3-galan.

2012-01-22






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: