Apelsinerna är fina

Har hört hur alla Mallorca-cyklister njutit av apelsiner som pallats här o där på ön. Konstigt, är de inte mogna o färdiga förrän nu alltså? Jag brukar äta apelsiner vid jul + någon månad till. Men även om jag inte åkte till Mallis och rivstartade våren på hojen, så har jag i alla fall fått omsmak på de spanska frukterna.
 
Det stämmer alltså, det är nu apelsinerna är som bäst, i alla fall de som finns på ICA i Huskvarna. Antagligen för att de har fått sitta på träden och mogna i fred i den tidiga vårsolen.
 
Sen har jag väl rivstartat våren även på hojen. Plus tio timmar div hojande förra veckan och denna vecka blir det väldigt mycket spinning, tack vare inhopp o extra pass. Till helgen drar vi ut på långcykling med vårt startuppgäng på Friskis, som ska åka vätterrundan för första gången. Tanken är ju att att vi ska köra minst tre timmar som en första långtur för att sakta bygga upp ben o rumpa.
 
Får se vad vi förmår i morgon torsdag, borde ju tampas mer i backarna, men skulle behöva en vilodag än bättre, tror jag, så att det kan bli drag till helgen igen.
 
Låt oss se!

2013-04-24






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: