Armen starkare och starkare.

 
Tisdag 27/8
 
Startar om maskinen för andra gången detta år. Efter januari och februaris åkomma, var det ju så dags att ta en sommarpaus med handen i gips. I dag ganska precis 8 veckor sedan det small till i vänster handled. I den högra också för den skull. Är mycket tacksam att den höll.
 
Det blir ingen hårdkörning i sensommarn, men ska i alla fall se till att benen kommer igång, och får sin dagliga dos av någon form av träning. Klarar att köra ett par-tre timmar nu på räcern utan tok-ont. I helgen var det ngt salgs barncancer tramp som vi körde med barnen, 2,4 mil runt stan. bBlev nog nästan 6 mil totalt, men då e det stelt efter. Men inte mer än att det släpper till dagen därpå. Därför har det blivit ganska mycket varannandagscykling.
 
 
Framme vid Tänforsen drygt två mil från Åre,
med hela familjen tidigare i somras.
 
I lördags fick jag skum värk i pannan när jag drog på lite längre sträckor. Som äta-glass-ont i pannan, som bara hugger till. Vet inte vad det berodde på. Spann i måndags morse för att testa nya låtar till spinningen. Då kände jag inget. Inte heller när jag pendlade in till Jönköping på eftermiddagen. Kanske vätskebrist, från dagen innan.
 
Ja, spinning, det ordinarie höstprogrammet drar igång denna vecka och jag har laddat upp med lita nya låtar. Blev lite hetsjobb sista kvällarna. Funkade bra nu idag tisdag på premiären.  Trodde schemat började nästa vecka. Det har varit rätt hysteriskt med jobb första två veckorna nu. Men jag har läget under kontroll... just nu.
 
Spinning kan ju tyckas rätt fel en dag som idag när solen skiner sitt vackraste. Men det är gött med musiken, spinnörerna och att få blåsa ut porerna så man blir, inte bara svettig, utan fet smetig på huden. Sen bara duscha svinvarmt direkt efter, länge. Men alltid avsluta med kalla strålar.
 
I morgon är det sista rundan med Protour i Jönköping. Ska försöka hinna dit; var ju med på första rundan, så då passar det ju bra att köra sista.  Förra året vann jag den gröna spurttröjan.
Lite snopet, det som var förra årets höjdpunkt på cykelveckan. Men det tar vi igen nästa år.
 
Hoppar nog över Hammarrundan på lördag också. Brukar inte missa den, och brukar cykla rätt starkt i backen. Men det kommer gå ännu fortare i år, har bara ökat för varje år. Körde väl 2007 för första gången,  på hybriden då.
 
Adios!

2013-08-27






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: