Grymt bra cykelväder...

Och jag är glad att jag åtminstone kan sitta inne i källaren o cykla på min spinncykel någon time då o då. Det nya gipset som jag fick i måndags när stygnen togs på operationssåret har öppnat en helt ny cykelvärld. Alltså jag kan greppa styret med fingrarna mycket hjälpligt. Inte stå så sklart, men ändå skjuta på lite grann med fossingarna, så att svänghjulet blir lite varmt. Har ju inga direkta referenspunkter på spinnhojen heller, men är hjulet så varmt att det precis går att greppa har jag tagit i, det vet jag.
 
Bra med bruten arm precis de tre veckorna det är Tour de France kanske ngn tycker, men jag är inte riktigt en soffcyklist, även om det är kul att se sista timmarna på några bergsetapper.  Så har det blivit denna vecka i fint sällskap av Henrik Q.
 
Jag o store sonen på glasstur över sandbankarna.
 
Förövrigt känns motoriken som Pippis arm i sockerdricksträdet. Tangenterna hittas med högern, men det har ljusnat lite sista dagarna som sagt, så att man kan hjälpa till i hushållet igen. Om det nu är en ljusning...
 
Springa borde jag ju kunnat, men det känns för osäkert, om jag skulle snava på ngt. Dessutom har alla vibrationer känts i armen o ärret, så det får bero ett tag till. Om en vecka åker gipset av, men det lär dröja ett tag innan man kan börja bända i styret igen. Får försöka att inte halka för långt ner i hålet tills vi ska cykla runt Gotland i mitten av september. Det får bli min utmaning för hösten. Spinningcykeln får gå varm ett tag till.
 
Hade ju annars sett fram emot att spänna vaderna på någon protour under sommaren, eftersom jag missade våren första race. Tror nog att jag hade kunnat skrämma upp någon av de unga slätkammade tupparna även i år.
 
Ja, Henrik är ju en pedagogisk pöjk, som jag vet nyttjar sommaren på bästa cykelsätt, men när vi pratas vid är han snäll nog att inte klä dagens tur i allt för fina ordalag, för att inte göra mig allt för abstinent. Så var det i vintras också när jag hade sköldkörtelpajen, då peppade han hela tiden med: "det är inte nu vi ska vara snabba". Helt sant. Tack för det. Hinner nog bli en o annan fin tur innan hösten lägger locket på.
 
Benen har varit ganska orakade de senaste veckorna, men igår åkte hyveln fram igen, kanske kan växtkraften styras om till benläkning i stället.
 
Benen är redo, när armen är det. Ha det fint på vägarna.
 
 

2013-08-15






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: