Skitslut.... på året.

Kära dagbok,
 
Har inte skrivit här på länge märker jag, och kanske någon annan också.
Grym fart i slutet av året, med många katolger som skulle vara färdiga innan jul. Konstigt att företag gör kataloger i dessa tider, det är ju så omodernt....
 
Hade kommit in i bra flyt med simning, spinning, springning innan en låååååångsamt smyyyyygande förkylning satte lite käppar i hjulet och där har de suttit som sladdriga ekrar och gjort jullovet till en riktigt dålig träningsperiod, när det brukar bli tvärt om.
 
Har ju inte varit förkyld det minsta på nästan två år, och tog väl för givet att detta skulle glida över snabbt. Lite väl sugen på träning hängde jag med stadens triathleter på deras intervallöpning. Brukar alltid träffa på dem när jag skjutsar Pelle till sitt simhopp på torsdagar. Även om jag inte körde alla intevaller - uppför Rosenlundsbacken - så kanske det var lite väl tufft (hängde dock bra med i tempot). Hybrisen höll i sig även dagen därpå då jag körde cirkelfys på Friskis o Svettis med "morgonpojkarna". Med ett följande spinnpass för sista gången innan jul. Inget dubbelpass dock...
 
Sen har julen i skåne böljat fram o tillbaka, med tafatta försök att springa och förtränga en bihåleinflamation. Två barnlediga dagar på Hven skulle väl gör susen? 
Icke sa Nicke, två dagar före nyåret vände sig magen fullständigt ut o in, med bönfallning framför Gustafsbergaren.
 
Nu sitter det onda kvar som en kramp runt halsen - på utsidan - med stelhet och ömhet. Lite lätt förhöjd puls i viloläge - ca 60-65 i stället för 45-50. Allmän seghet.
 
Var hos vårdcentralen i fredags (4/1) och läkaren konstaterade en trolig sköldkörtel inflamation. Får provsvar på onsdag. Kan vara ett segt tillfrisknande om det är så. Men det kan också gå på ett par veckor. Har inte fått ondare i halsen de senaste dagarna, snarare tvärt om.
 
Förbud att träna har jag inte fått, men det ska gå lungt till, så igår cyklade jag till Kaxholmen o tillbaka för att få igång benen lite grand. Skönt,  men seeeeegt.
 
Har fått förfrågan om när min årliga cykelkrönika kommer så det börjar väl bli dags att summera 2012 så här sex dagar in på det nya året. Men det får bli i ett nytt inlägg.
 
 

2013-01-06




Christer

Krya på dig Nicke, du har gott om tid att slipa formen inför ex.vårens drabbningar i protour och många andra utmaningar som väntar för oss memils :)

2013-01-06 16:58:06


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: