Blev en lång dag i sadeln - igen.

Blev en sista långtur innan rundan i dag söndag. Med min nya sub-9-grupp så klart.  Ett bra gäng som är jämna och glada, och tar hand om varandra på vägen.  Vi gav benen en riktig omgång runt Gränna, Linderås, lekeryd. 11-12 mil tror jag. Som vanligt tog Henrik o jag en uppvärmning runt Landsjön som låg speglande platt kl halv 8.
 
Skrapade väl ihop 15-16 mil totalt. 11-12 igår och 21 i torsdags. Mäktig avslutning på träningsvåren som varit lite upp o ner tidsmässigt. Att formen inte är så kass kändes i går då jag hängde med sub-8 grabbarna hyfsat. Men jag är mkt nöjd med mitt beslut att gå i en något lugnare klunga. Det kan inte gå fortare o fortare varje år...
 
Tror det kommer gå galant på lördag, om alla har en normal dag.  Men just i kväll känns benen mycket slitna, på ett sätt som jag inte känt på länge. Kommer cykla lite försiktigt hela veckan, även om det nog blir helvila i morgon måndag. Kanske lite skateboard för att mjuka upp mucklerna. Vi får se.
 
Är lite orolig för den sena starten runt halv 11 på lördag, men kom på den geniala idén att börja i mål och äta pastasalladen som serveras efter målgång. Eftersom vi inte stannar någonstans, så blir det lit mer valuta för pengarna....  Börja cykla vid lunchdax är inte min melodi.
 
Vi får se!

2013-06-09






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: