Det börjar arta sig.

Det blir 7:e Vätterrundan jag kör, men det känns inte som vanligt den här våren. Allt har varit upp o ner, känns det som, men det har det nog inte varit. Benen är nog lika bra som vanligt. Provade ju Landsjön runt från Hakarpsrondellen och bort över Läxarp etc. Inga problem att gå under timmen tillbaka uppför Ådalen, trots att jag inte geggade på allt.
 
Men det sitter nog i huvudet mest. Mycket runt omkring som ska klaffa också. Mina cykelkakor brukar ju vara klara månaden innan rundan, i år blev det dagen innan. Men även dom är som förr i smaken. Som sagt känns det väldigt skönt att välja bort den hetsiga stämningen i sub 8-gänget. Men det kommer nog gå fort o slita ändå.
 
 
Brukar ju cykla lite i veckan innan rundan också, men det har bara blivit pendling in till stan, i måndags lugnt med sonen på kvällen. Perfekt, för mina ben var bra knyckliga efter ca 55 mils hojande på 4 dagar i långhelgen + två spinnpass på fredagen.
 
   Måndag kväll efter en tur till stan och en McD-burgare med sonen Primus. Här på väg ner över sandbankarna, precis som solen. Tack Primus!
 
 
I tisdags körde jag dubbelpass spinning på 3-kvartsfart. Igår möte på stan och pendeln fram o tillbaka, med rätt hårt drag o tryck i dojorna. I dag torsdag lika så, fast då regnade det småspik och jag fick byta kläder på Friskis innan planerade mötet. I morgon spinning,  bara ett pass med seniorerna, men jag ska inte ens bli svättig, om det nu går på spinning. Jo, det går i morgon.
 
Depåpåsen är packad med allehanda gottis, som jordötter o Coca cola.
 
Det blir så bra! Bara man vill.
 
 
 
 

2013-06-13






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: