Fredag kväll

Största fördelen med snabbgrupperna på lördag förmiddag är att man kan sova hemma. Få en natts göttig sömn på egen kudde. Det sämsta är att vi inte startar förrän närmare hal 11.  Då brukar ju jag vara hemma efter mina långturer.
 
Men nu fredag, det mesta är packat, vädret ser mkt stabilt ut för dygnet som kommer. Bananerna är snyggt snoppade, hemma-barsen packade i fina pappersark, och citronsaften blandad med lite sportresorb med samma smak.
 
Borde kanske bytt däcket bak, inte för slitaget utan för de många små-små hålen efter all grusvägscykling i vår. Men det blev en ny slang istället för den lagade efter punkan för en månad sedan.
 
Kommer jag bli avundsjuk när mina sub8-bröder drar i väg kvarten innan oss?
Nä, känner inte så alls, inte nu, och jag tror inte det blir så i morgon heller. Jag kommer nog få cykla hårt ändå. Min tid på 7.51 från förra året kommer vara svårslagen med några större marginaler, om jag inte börjar träna, istället för att bara cykla....
 
Kan det bli första rundan i korta ärmar i morgon? Borde kunna gå...
 
 
Återkommer - godnatt!
 
 

2013-06-14






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: