Jag har växlat ner.

Körde genrep med min "nya" vättergrupp idag. Det blir Cykellistans sub9-gäng som jag kör med. 15 herrar stod på startlinjen och körde t.o.r. till Värnamo på gamla E4:an. Urtråkig väg, men mycket trevligt sällskap. Vi körde tvåpar hela vägen ner, och belgisk kedja en bit hem. Då fick vi upp farten ordentligt, men många tyckte det gick ryckigt och många var inte vana vid konceptet. Men tillbaka i tvåpar hade vi grym fart och snittade nästan 39 knyck tur och retur. Alla var med och bidrog, ingen tyckte att det gick för långsamt eller snabbt. Alla var bara väldigt nöjda. Så fort behöver vi ju inte åka på VR, men det är bra att veta att det går att höja tempot om det behövs.
 
För egen del kasserade jag in ca 21 mil idag med extraturen runt Landsjön och lite bergsbestigning för att hitta en ny tröja så jag matchar resten av klungan. (Tröjan fick jag låna av Ola Lundmark.) Höll mig på ganska mager diet, men värmen gjorde att det var bra torrt i flaskan sista tre milen innan Hyltena, där jag fick lite vatten äntligen.
 
Var bra spak i benen upp för södra Kleva hem och tackade min klokskap att sätta på 27-11-kasett på hojen. Inte ofta man behöver den, men är man lite matt i mekaniken är det bra att ha lågväxeln....
 
Sista veckan innan Vätternveckan och det får bli en hård helg på hojen. Sen lugn cykling som uppladdning. Brukar köra en liten runda varje dag för att stilla huvudet och benens otålighet. Att vila helt veckan innan som man hör många rekommendera tror jag inte alls på. Är benen vana att rulla ofta så är det ju bara att fortsätta, utan att köra på rött och surt.
 
Denna vecka: Dubbeltur i måndags, först lunch sedan kväll med Hararn; spinning, tisdag och onsdag + pendelhojning. Tre dagar till att leka på denna vecka. Kör väl hårt lördag, sen får vi se om det blir någon mer kollektivtrafik.
 
Ladda på!
 
 
 

2013-06-06






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: