Döpta och stöpta i regn

Första distanspasset på tre, kanske fyra veckor. Var bara jag och Jern-henke som dök upp vid piren kl 9. Stans ny samlingspunkt för vinterdistans lördagar o söndagar. Vilade igår lördag för det kändes som jag kunde behöva det. Har gjort ngt pulshöjande alla dagar denna vecka, utom lördag då. Byggde hyllor i källaren i stället.
 
Vi rullade  på grusvägar runt Jönköping, Huskvarna o Tenhult, utan att korsa vårt eget spår en enda gång. Trillade så småningom  ur skogen vid Carlforsbruk, efter att ha genat över från just Tenhult och då hade ju inte jag långt hem till Jöransberg.
 
Tre komma fem timmar cykel, i mycket makligt tempo gjorde att inga svårare hungerkänslor inföll under turen. Inte direkt  efter heller. Det var väl bara backen upp till Skinnersdal där pulsen steg något - för mn del. Problemet med lite längre cykelturer om vintern är annars att hålla sig torr inifrån. Det fina regnet som strilade ner bekom oss inte nämnvärt. Men min jacka är väl något lite för tät, så att det blir kondens på insidan. Kanske ska unna mig en egen.... Den jag har nu, har jag ärvt av min fru. Hon är bättre på att köpa grejer en jag. Kanske kan låna hennes nya!!
 
Ett distanspass per helg vore bra att få till hela vintern, men två som elitmotionärerna, är nog bara att drömma om. Dubbelpasset på spinncykeln på fredagen gör att lördagen oftast känns vikt åt vila. Eller löpning. Men det är inte det sämsta.
 
 
Spring time comes.

2013-12-17






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: