Jag kan växla igen...

Den här veckan har jag cykelpendlat tre gånger in till Jönköping - precis milen i vardera riktningen. Och jag har gjort det med stil – på racern! Har märkt att jag blivit lite för bekväm av mig och tagit bilen hit o dit, med allehanda fiffiga motiveringar. Som vanligt. Bilen är lömsk....
 
Men det stora framstegt som jag skulle komma till, var att jag numera kan växla med vänsternhanden igen. Under ett par månader har jag med en minst sagt trafikfarlig manöver fått använda högern för att skifta mellan stora och lilla kakan fram. På grund av handledfrakturen alltså. Växla ner har funkat bra, men inte upp. På Gotland var det inget problem, för där är det ju platt hela vägen runt. Men i krokarna runt Jönnet kan det vara bra att kunna växla snabbt, särskilt när man kör i klunga.
 
 
I går lördag, blev det mtb i nästan 4 timmar igen, istället för att plåga sig på Vista-loppet som är sveriges äldsta mtb-tävling och gick av stapeln i Kaxholmen. Vi var väl 7 gubbar som hängde på lokalguiden Peter Elofsson som vallade runt oss på stigar hela vägen från Trånghalla till en bit bortanför Habo. 90 procent nya vägar för min del. Gick lugnt till, med endast några hårdkörningar i en o annan kort backe.

"Nästa år ska jag åka mer mtb".... det brukar jag säga på hösten, men det har inte blivit så, men fan, nu är det dags.
 
 

2013-10-06






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: