Två dygns bålträning...

Brukar säga att jag aldrig varit så frisk som sedan jag började cykla lite mer strukturerat. Och det gäller också detta år, även om det började lite knaggligt med att en vanlig förkylning runt jul parkerade långvarigt på sköldkörteln och gjorde mig helt inkongruent med både cykling, löpning o spinning i en månad och lite till.
 
Men efter det har jag inte haft anstrykning av minsta snuva, halsont eller hosta. Förrän nu. Hoppade in extra och körde spinning i onsdags morse, men på eftermiddagen kom det där lilla gnaget i halsen som inte försvann över natten. Så nu har jag tokhostat i två dygn så rygg o mage är helt stela av träningsverk. Tack o lov har det sansat sig i mer kontrollerade attacker nu på söndagen. Kanske inte behöver sova i källaren i natt....
 
 
Lärdomen från förra året är att jag inte ska gå igång med hårdkörning för tajt inpå som förra julen. Efter att ha känt mig ok i två dagar sprang jag löpintervaller med stadens triathleter. Är övertygad om att det inte var helt nyttig ny belastning, även om jag sprang mer förra hösten.  Så detta bräjk får bli slutet på säsongen helt enkelt, så tar vi nya tag i december och på det nya året.
 
Jag njuter fortfarande av förra söndagens "vårcykling", och är inte alls avis på denna söndagens solskenscykling. I veckan som kommer ska jag få fason på min vinterräcer, ett nytt vevparti behövs, sen är det bara att vajra på. Ska berätta mer om detta bygge när det är klart. Helt klart.
 
Hörs.

2013-11-24






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: